chillavastervik.blogg.se

En dagbok om livet på och med den fantastiska båten chilla.

Midsommar🌹

Kategori: Allmänt

Nu har årets midsommar tagit slut och sommaren är nu välkomnad (om vädret bara kunde ge med sig?!). Som vanligt på denna dag var det växlande väder, molnigt och (i korta perioder) soligt. Traditionsenligt var vi på fam. Alstreryds ö med våra fina vänner. Dans runt midsommarstången, sill-lunch och grill på kvällen. Vi åkte ut de 6.7 distansen redan i torsdags (den 19:de) med Catrin och barnen i båten för att kunna hjälpa till så mycket som möjligt då det i år var hela sju familjer här. Mattias som var i London med jobbet kom sedan runt lunch på midsommar.
Idag vaknade vi vid 10 och kapellet smattrar av småregn. Idag är inget bestämt, skönt! Vi ligger i varje fall kvar inatt och åker tillbaka imorgon då jag har sommarjobb på måndag!
/Ebba

12/6 Idö

Kategori: Allmänt

Sista ledningsgrupps mötet 1 H 2014, håller vi på Idö. Vi lämnar pampas ca 14.30 och går 5.8 nm till idö i lugn talt och fint men tidvis blåsigt väder. Under kvällen blåser det upp än mer och vi är tacksamma att vi ligger tryggt i hamn.
Vid 11.30 tiden kastar vi loss efter avslutande möte på förmiddagen. Mörka moln och åska hörs och snart kommer regnet och blixtar. Relativt hårda vindar gott resan hem lite skakig och guppig.I god fart kring 33 knop tar vi oss hem relativt snabbt.

8/6

Kategori: Allmänt

Strålande fint väder hela dagen och efter lite kortare turer med fam. Alsteryds båt till Hasselö, lämnar vi Gloet och beger oss de dryga 7 nm hem till Pampas. vi angör hamnen vid ca 15.30. Bild från gårdagen!

7/6 Pingstafton

I hyfsat fint väder går vi drygt 1.2 nm till Gloet där fam. Bäck redan angjort Mellan Malmö och fam. Alstryd. Efter ytter5 2 h anländer även fam. Sandberg. En härlig lördag avslutas med god grill och umgänge i Båthuset.

Nationaldagen 6/6

Kategori: Allmänt

Idag, Sveriges nationaldag, lämnar vi Pampas i fint väder och svag vind med ambitioner att ha en härlig ledighet. Efter påfyllning av diesel om 125 liter tuffar vi långsamt genom blockholms-hålet. God fart, 24 knop, tar oss snabbt de knappa 8 distanserna på kort tid. Väl framme får vi en härlig dag och kväll på härliga hasselö.